Rasullullah s.a.w bersabda: “Puasa itu merupakan benteng atau perisai maka janganlah berkata keji dan mencaci. Seandainya ada orang yang mengajak berkelahi atau mencaci maka hendaklah dia berkata “saya berpuasa, saya berpuasa” (Riwayat Abu Hurairah)

Tuesday 23 July 2013

BiaRkaN Ia BeRlaLu



Dulu,

selalu aku bersedih dengan diri,
hari2 ku lalui kurasakan kelam,
tiada makna kurasa dalam hidup ini, 
aku cuba mendengar lagu  untuk menghilangkan resahku,
tapi ia semakin melebatkan perasaan sedih itu,
Jadi sering aku mengelak untuk berjumpa dengan sesiapa,
supaya aku boleh menyembunyikan air mataku,
dan kerna aku tahu aku tak sehebat mereka.

Namun kini,
aku mula berfikir kenapa harus aku menangisi dunia ini,
yang hanya sementara, 
aku tahu aku punya dia yang sentiasa menyayangiku,
sentiasa memerhatiku dan mencurahkan sepenuh kasih sayangnya kepadaku,
dia sentiasa mengharapkan aku selalu mengingatinya,
dan selalu menyuruhku melakukan perkara yang mendatangkan kebaikan kepadaku, 
dan pastinya aku dijadikan adalah yang paling hebat,
Jadi mengapa aku perlu bersedih, 
walaupun banyak perkara yang aku rasakan tidak akan membahagiakanku,
kerna pada satu saat nanti pasti akan ada bahagia yang menjelma,

Jadi,
biarlah semua itu berlalu,
tiada apa yang perlu engkau takuti,
kerna semua manusia pasti akan melaluinya,
walaupun dia adalah seorang raja.

P/S: pengaduan kawan tentang perasaannya membuat aku merasakan bukan aku seorang sahaja yang mempunyai perasaan itu.

~Don't Be Sad~ 


1 comment: