Rasullullah s.a.w bersabda: “Puasa itu merupakan benteng atau perisai maka janganlah berkata keji dan mencaci. Seandainya ada orang yang mengajak berkelahi atau mencaci maka hendaklah dia berkata “saya berpuasa, saya berpuasa” (Riwayat Abu Hurairah)

Friday 30 August 2013

PeNgaKHiRaN

        بسم الله الرحمن الرحيم
    Tamat sudah latihan praktikalku di NXP Semiconductor  sebagai assistant engineer. Latihan selama 2 bulan setengah tu telah banyak memberi pengalaman kepadaku. Pengalaman menyelami kehidupan seorang engineer dan seorang manusia yang menjalani kehidupan di muka bumi ini. My supervisor cik Norul Hudda menjadi inspirasi kepadaku tentang pekerjaannya. Bukan mudah untuk menjadi setingginya. Baru2 ini beliau telah di beri kepercayaan kepada syarikatnya untuk menjadi project manager engineer. Bukan mudah untuk mendapat tempat sepertinya itu.
       Sebelum aku melangkah meninggalkan syarikat tu, beliau ada memberi semangat kepadaku untuk tidak berputus asa mengejar apa yang kita inginkan. Rasa gembiraku bercampur sedih bila meninggalkan syarikat ni, ramai yang membantuku dikala aku tidak tahu apa2, mereka dengan sabar memberikan tunjuk ajar. They give me inspiration to  survive in this life.. Many experience i get and they share with me experience to give me know that im not in that level yet. Before leave, i hope they will through this life in a good way even there had many obstacle. They is good person. 

p/s: terlupa pulak nak ambik gambar mereka, oleh sebab kamera dilarang masuk, jadi agak susah sikit nak ambik gambar.. 



2 comments:

  1. dan syarikat itu bukanlah syarikat orang melayu punya... dari netherland dan engineer situ pulak kene bersaing dengan bangsa lain such as org putih.. gud job kak norul..

    ReplyDelete