Rasullullah s.a.w bersabda: “Puasa itu merupakan benteng atau perisai maka janganlah berkata keji dan mencaci. Seandainya ada orang yang mengajak berkelahi atau mencaci maka hendaklah dia berkata “saya berpuasa, saya berpuasa” (Riwayat Abu Hurairah)

Wednesday, 7 November 2012

ErMMMmmm...

             بسم الله الرحمن الرحيم


   erm..kenapa ye bila kita ingin merehatkan diri sekejap...tiba2 orang lain kata..pi buat keje la...padahal baru sekejap tadi lepas buat keje..erm..mungkin itu nasihat.. tak tahu kenapa, boleh dikatakan acapkali perkara ni berlaku..baru ingin bermain sekejap..then orang yang baru melihat kita bermain pun nasihat, jangan main..ohhh..tidak boleh kah saya menjadi seperti manusia biasa yang mempunyai perasaan untuk bermain sebentar..tapi tak pe la..itu pun atas keputusan sendiri sama ada untuk hiraukan apa yang orang itu cakap atau pun tidak..mungkin dia tidak tahu apa yang kita lakukan sebelum tu...kadang2 kita tak boleh dengar cakap orang..ye la..ada orang pendapat nya berbeza, bila kita lakukan sesuatu perkara, ada orang nampak dari sudut positif, dan satu orang yang lain lagi nampak dari negatif...lumrah manusia yang saling berbeza pendapat.
erm..tgk la..klu kita dengar cakap orang pun sampai bila pun tak hbs.. jadi kita la yang sendiri yang perlu berfikir yang mana perlu kita ikut dan yang mana tidak perlu ikut.. my friends always said..be yourself..

p/s: bila berlaku, hanya mampu mendiamkan diri sahaja
wassalam...

7 comments:

  1. aih.. macam nak tembak kat ana je.. ana gurau je kot.. =_="

    ReplyDelete
    Replies
    1. dhon rasa ke peluru?? mungkin lepas ni kita kene hati2 la bila nak bagi teguran..sama juga bagi saya..mungkin saya pun pernah tegur orang mcm tu..sebab tu org lain buat benda yang sama pada saya..

      Delete
    2. okla.. ana minta maaf.. T_T

      Delete