Rasullullah s.a.w bersabda: “Puasa itu merupakan benteng atau perisai maka janganlah berkata keji dan mencaci. Seandainya ada orang yang mengajak berkelahi atau mencaci maka hendaklah dia berkata “saya berpuasa, saya berpuasa” (Riwayat Abu Hurairah)

Saturday 15 December 2012

CoMeLnYe Dia..


             بسم الله الرحمن الرحيم

    Dia adalah makhluk tuhan yang dijadikan begitu comel. Apabila aku bertemu sahaja dengannya, pastinya aku geram melihat kecomelannya.Penat seharian melakukan pelbagai perkara akan hilang begitu sahaja, bila melihat kecomelannya. Sungguh comelnya dia.
Ingin sahaja aku membawanya pulang, tapi apakan daya, kita berbeza dan mungkin disebabkan kesibukan ku takut aku tidak dapat menjagamu. Hanya gambar sahaja yang sering menjadi tatapanku setiap kali teringat akan kecomelanmu.

      Seringkali pabila melihat tingkah lakumu, ku rasakan aku bukan keseorangan. Melihatmu sahaja, banyak fikiranku melayang. Ku sering berfikir bagaimana boleh kau keseorangan walaupun kau tiada ibu dan bapa lagi. Bila bertemu dengan makhluk yang sama sepertimu pastinya kadang2 kau disapa.Oh walaupun tidak kenal, masih lagi menyapa. itulah yang sering dianjurkan oleh islam, menegur sesama saudara even tak kenal. (tak de ayat lagi)

     Dan conclusionnyer, kucing sangat comel dan boleh menyejukan hati semua yang ketensionan. Dan walaupun dia tiada ibu dan ayah, ia tak tension pun, walaupun tidak dapat makanan, ia tetap berusaha mencarinya untuk meneruskan kehidupannya..



4 comments:

  1. baby pun comel gak.. wajah yang tiada dosa..

    ReplyDelete
  2. ye..dua2 comel....dan memang tak dapat nafikan baby pun boleh menyenangkan jiwa..

    ReplyDelete
  3. eh.. hangpa ni.. arnab pon comey kot

    ReplyDelete